• 26327572 21 98+
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

مطالب وبلاگ

بازرسی آسانسور

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

چهارمین جلسه کمیته نظارت بر شرکت‌های بازرسی فنی آسانسور در آذربایجان غربی برگزار شد

بازرسی آسانسور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، در جلسه کمیته نظارت بر شرکت‌های بازرسی فنی آسانسور،  که جمعی از مدیران شرکت‌های بازرسی فنی آسانسور حضور داشتند مقرر گردید کلیه مدارک مربوط به درخواست‌های ثبت شده در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور رویت و ظرف مدت ۷۲ ساعت، صحت مدارک ارسالی را مورد بررسی قرار دهند.

درصورت وجود نقص در هر یک از درخواست‌های ثبت شده در سامانه، شرکت‌های بازرسی آسانسور موظفند ظرف مدت ۷۲ ساعت پس از دریافت مدارک، نوع نقص را به شرکت عرضه کننده ابلاغ و رونوشت مکاتبه اعلام نواقص را به اداره کل استاندارد و انجمن همگن آسانسور و پله برقی ارسال کنند.

همچنین در این جلسه اعلام خود اظهاری از وظایف شرکت‌های عرضه کننده برشمرده شد و بر وظیفه شرکت‌های بازرسی آسانسور مبنی بر صحه گذاری مدارک تاکید گردید.

شرکت‌های بازرسی آسانسور در انجام مسئولیت‌های خود مکلف شدند هرگونه اقدام نظیر تطبیق نشانی و بازدید محل و ... را در همان مدت ۷۲ ساعت به انجام رسانده و پس از تایید مدارک بازرسی رادر مدت ۵ روز از زمان تایید در سامانه به عمل آورند.



ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 ایران اکونومیست -ایران رتبه 4 تعداد آسانسورهای نو دنیا را پس از چین ، آمریکا وهند را داراست تاجایی که تعداد 140 هزار اسانسور جدید در دنیا دارد که آمارش از کل کشورهای اروپایی بیشتربوده چرا که اسانسورهای آنها قدیمی است.

محمد رضا زهره وندی رییس سندیکای صنایع اسانسور وپله برقی ایران در گفت وگو با ایران اکونومیست بابیان مطلب فوق خاطرنشان کرد:خوشبختانه ساختمانهای جدید در کشور برای پایان کار وگرفتن سند باید آسانسور استاندارد نصب کنند وبیشتر مشکل ما روی ساختمانهای قدیمی که استاندارد ادواری ندارند .


وی در واکنش به آماری که می گوید 90درصد آسانسورهای کشور استاندارد نیستند گفت :قبل از سال 79 قانون استاندارد اسانسور نبود اما پس از آن استاندارد نصب آسانسورها اجباری شد وطی 18سال اخیر استاندارد آسانسورها رشد خوبی کرده وملی شده است.مشکل ساختمانهای قدیمی است که بیشتر اداری ودانشگاهی ومسکونی هستند که استاندارد ادواری ندارند.زمانی سازمان استاندارد طرح طاها را اجرا می کرد که طی بازدید از اسانسورهای بیمارستانها رابازدید می کرد اما طرحههایی ازین دست مستلزم صرف وقت وهزینه است.
وی خاطرنشان کرد: بعد از سقوط اسانسور دانشگاه شریف بسیاری از بیمارستانها ، دانشگاهها واماکن اداری اقدام به اصلاح اسانسورهای خود کردند اما اجباری برای بازدید ادواری نیست وباید استانداردهای ادواری الزامی شود.


وی ادامه داد: بیشتر اسانسورهای مسکن مهر که درسال 88 به بعد ساخته شدند اصلا استاندارد ندارنددرصورتی که اخذ آن اجباری بود که شاهد حوادثی مانند حوادث سقوط اسانسور در کرمانشاه و..بودیم.


وی ضمن استقبال ازاخذ استانداردهاوبازدید ادواری امادگی سندیکای متبوع خود را با سازمان استاندارد برای این موضوع اعلام کرد.


وی استاندارد ادورای را گلوگاهی برای ایمنی سازی آسانسورهای قدیمی اعلام کرد وگفت :باید اجباری برای ساختمانهای قدیمی باشد تا مدیر ساختمان مانند کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی به صورت ...


ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

رئیس اتحادیه آسانسور و پله برقی کشور گفت: هم اکنون صنف آسانسور به دلیل کاهش ساخت و ساز در رکود به‌سر می‌برد.

به گزارش قلم، عباس ابریشمی، رئیس اتحادیه آسانسور و پله برقی کشور درباره بازار آسانسور در کشور گفت: هم اکنون صنف آسانسور به دلیل کاهش ساخت و ساز در رکود به‌سر می‌برد.


رئیس اتحادیه آسانسور و پله برقی کشو با اشاره به تقسیم بندی آسانسورهای ساختمانی گفت: در مجموع آسانسور‌های ساختمانی به دو دسته آسانسور ارتفاع زیاد و با سرعت بالا و آسانسور‌هایی با ارتفاع معمولی، طبقه‌بندی می‌شوند.


 رئیس اتحادیه آسانسور و پله برقی گفت: باتوجه به آنکه هم اکنون تغییر محسوسی در قیمت ساخت آسانسور دیده نمی‌شود، اما کمبود مواد اولیه به تدریج  موجب افزایش قیمت آن می‌شود.
ابریشمی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر استاندارد‌های سازمان ملی استاندارد ایران، در سایر کشور‌ها قابل پذیرش نیست و تولیدکنندگان ناچارند که استاندارد‌های بین المللی را اخذ کنند، البته این موضوع، هزینه‌های گزافی بر تولیدکنندگان و صادرکنندگان تحمیل می‌کند.


ابریشمی گفت: اگر این واحد صنفی در بازار رونق گیرد به طور قطع بازار این واحد بهبود می‌یابد که البته توجه و تلاس مسئولان دور از انتظار نیست.


رئیس اتحادیه آسانسور و پله برقی کشور تأکید کرد: باتوجه به شعار رونق تولید، صنف آسانسور در تلاش است که بتواند در جهت تحقق این شعار گام  بردارد.


منبع: باشگاه خبرنگاران


ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

براساس آمار گمرک در سال ۹۷ بیش از ۳ هزار و ۵۸۵ تن آسانسور از ۹ کشور جهان وارد ایران شده است.



به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۱۲ ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۳ هزار و ۵۸۵ تن آسانسور از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.


براساس واردات این حجم آسانسور به کشور بالغ بر ۱۹ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۲۴۶ دلار ارز از کشور خارج شد که رقم ریالی آن بالغ بر ۸۰۵ میلیارد و ۸۵۳ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۶۷۸ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است.


گفتنی است آسانسور از ۹ کشور جهان از جمله اسپانیا، آلمان، امارات متحده عربی، چین و جمهوری کره وارد ایران شده است.


در این میان کشور آلمان بزرگترین صادر کننده آسانسور به کشور است که بیش از هزار تن صادرات به ارزش ۸ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۴۴۳ دلار به ایران داشته است.


امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

 یک واحد تولیدی در قم توانست با مهندسی معکوس موتور گیربکس آسانسور را بومی سازی و تولید کند.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، به گفته مجری طرح تولید این گیربکس ها بیشتر در انحصار کشورهای ایتالیا، آلمان و ترکیه بود که متخصصان این واحد با مهندسی معکوس موفق شدند این دستگاه را طراحی و تولید کنند.

مجموعه صنفی یاران در شهرک صنعتی شکوهیه همچنین برای جلوگیری از سوءاستفاده دلالان و سودجویان که با تعویض برچسب محصولات مشابه سازی شده ایتالیایی آن را به عنوان محصول خارجی به فروش می رساندند موفق شدند اولین موتورهای گیربکس را با شکل و اندازه و امکانات ویژه طراحی و تولید کنند.
ابوالفضل رمضانخانی مجری طرح می گوید: این موتورها برخلاف دستگاههای خارجی سه سال گارانتی دارد و خدمات و قطعات یدکی آن در همه جای کشور در کمتر از یک ساعت در دسترس خریداران قرار می گیرد.


وی افزود: این واحد هم اکنون سالانه 10 هزار دستگاه یعنی 30 درصد نیاز کشور را تولید می کند که در صورت حمایت و تامین مواد اولیه قادر خواهد بود همه نیاز کشور را تامین کنند.
بخشی مدیرعامل این شرکت هم می گوید: در این واحد همچنین درب های اتوماتیک و صفر تا صد لوازم آسانسور با ظرفیت سالانه 10 هزار دستگاه تولید می شود که کمتر از یک سوم قیمت مشابه خارجی به خریداران عرضه می شود.


قیمت نوع ایرانی موتور گیربکس 15 میلیون و درب های اتوماتیک 2 میلیون تومان است.